Jordgubb och Champagne thé..

.. är min favorit just nu. Älskar NK:s teer, så sjukt mycket godare än vanligt, måste köpa lite nya smaker nästa gång jag åker till staden!

Ska dricka upp min kom sen plugga lite, blir lunch hos mamma sen jobb ikv. Får se om jag stannar kvar i brunna ikväll.

Tänkte tipsa om lite småsaker som ALLTID är bra att ha hemma, i alla kök. JAg älskar ju att pröva på nya saker och köpa ny inredning till köket. Mitt nästa kök ska vara STOOOOORT.
Tips:
Färska tomater
Olivolja - går inte att leva utan! Änvänder det till i princip allt. Mycket nyttigare t.ex att steka mat i det än olja/smör.
Ost - Feta eller Mozarella. Går super snabbt att bara slänga ihop en sallad med tomat etc.
Kryddor - Måste minst finnas 6 olika kryddor utöver salt/peppar för att variationen ska funka.
Pesto - Supergott med pasta till ex. förätt.
Lök - av olika slag. Basvara i princip i allt.
Havregryn - en försäkrad frukost - havregrynsgröt med kanel och frukt.

Denna lita + tusen andra saker har jag alltid hemma. & fläskfilé såklart hehe ;)

Ne nu måste jag plugga sen fundera ut vad det blir för mat imorn puss

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0