Recept!

Funderar på att lägga upp lite recept på mat/bakning jag ibland får för mig att göra. Vad tycks??

Ägnat dagen åt massa plugg (!!!), tagit en skönt löprunda i det fina kyliga höstvädret, varit på middag hos storebror - grekisk mat idag! och sedan en prommenad med Belle och Nils. Idag gjorde jag även egen müsli:

Följande:
1.



Häll upp:
2 dl havregryn
2 dl rågflingor
2 dl dinkelflingor
kokosflingor och quinoa efter smak på en plåt med bakplåtspapper.

2.


Blanda ihop ½ dl vatten med 2 msk olja och 2 msk honung ordentligt och häll över på grynblandningen och blanda om ordentligt.

3.


Rostas i ugnen i ca 15 minuter på 175 grader. Rör om var 5:e minut för att inte bränna sattsen..

4.


Efter att grynen svalnat tillsätter jag 1 dl vardera av kokos, russin, pumpafrön, linfrön, gojibär, nötter och annan torkad frukt (jag kör på blandad + tranbär)

5.

Voila! Hemmagjord honungsrostad müsli med bara nyttiga ingredienser!

Nu blir det sängen och ladda för skola imorn! Ska göra egen inlagd FETAOST imron. Så håll utkik;)


Kommentarer
Postat av: carrosen

gu vad goooott! avis!!

2011-10-12 @ 19:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0